GAYA EKSKLUSIF

GAYA EKSKLUSIF
Gaya Eksklusif - Online Kurta Shoppe

Selasa, 30 September 2008

Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin.

Siapapun kita. Dari mana kita datang. Apakah keturunan dan bangsa kita. Kita semuanya adalah makhluq Allah yang lemah. Kita terdedah melakukan kesilapan.

Oleh yang demikian, sempena Hari Raya Aidil Fitri, semua wargakerja Perak Bangkit ingin mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir dan Batin kepada semua pengunjung budiman dan semua para bloggers yang berhati mulia.

Kami tidak pernah marah walau seorang pun rakan bloggers di sini. Kami sayang anda semua. Andalah sahabat dan rakan kami. Biar apapun bangsa dan agama anda.

Kami sayangi anda semua. Tak kira apa bangsa dan agama anda. Melayu ker, Cina ker, India ker. Muslim ker, Kristian ker, Budhha ker, Hindu ker...... Semuanya kami sayang.

Terimalah kemaafan dari kami sekiranya kami bersalah dan terkasar bahasa dalam setiap pertuturan. Kami sudah sedia maafkan kesalahan dan kesilapan anda. Hari Raya semakin menjelang. Marilah kita semua bergembira dalam rahmat Illahi.

To Perakean, forgive us, if we postively wrong. No one is perfect. We wish you were here in Malaysia. In the name of our father Tun Tan Cheng Lock. In the name of our father Dato' Onn Ja'afar. In the name of our father Tun Sambanthan. There is no place for Chinese and Indian in Thailand, Myanmar, Indonesia, Philliphines, Kampuchea, but the generous Malays said, there is always a place for our brothers, Chinese and Indians in our mother land. We named this country Malaysia, a multi-racial Malay based nation.

Isnin, 29 September 2008

Pakatan Rakyat tidak boleh ditegur - Mereka semua Ma'sum!

Demikianlah sikap mereka apabila cuba ditegur akan kesalahan yang dilakukan, lalu dijawab oleh mereka..... Jawapan skema... "Mana ada? Mana ada begitu"... "Ini semua fitnah".... ataupun... "Ini perkauman!"... Ataupun, kalau mereka mengaku dengan berlapik.... "UMNO dulu lagi teruk".... "kesalahan orang lain nampak".... ada juga yang menjawab... "tak usahlah tengok kesalahan org lain, tengok dulu diri sendiri"...

Akhirnya, kalau kita cuba tegur... kita pulalah kena dinasihati.... Baguslah begini...

Isu yang dibangkitkan ialah "kesundalan DAP".... adakah menghentam DAP adalah perkara "perkauman" dan "hasutan? barangkali mereka boleh baca dulu Akta Hasutan, apakah maknanya hasutan itu?

Bila kita bangkitkan isu, di mana Ceramah dan Solat Terawih pimpinan Us. Badrul Amin telah dibatalkan bagi memberikan laluan kepada Majlis DAP... tiadalah pula dibahaskan isu pokok ini....

Kepada bloggers PERAKEAN.... dinasihati agar memahami erti bumiputera dalam konteks "kultultras" atau alam budaya... Bumiputra bukan bermaksud "aborigins" atau pribumi... Jadi persoalan PERAKEAN untuk membezakan antara Malaysian Malay atau Sumatran Malay tiadalah timbul...

MELAYU di Malaysia, Inonesia, Brunei, Melayu Singapura, Thailand, Filifina, Myanmar dan Kampuchea adalah adik beradik serumpun... Mereka boleh menjadi warganegara apa sahaja negara Moden PBB. Namun mereka semua adalah bumiputera di Alam Melayu di Nusantara ini.

Demikianlah orang Cina/Tionghua di Hong Kong, Macao, Taiwan, Tibet, Mongolia Dalam, Xinjiang dan China, mereka adalah bumiputera di alam budaya benua Cina itu...

Demikianlah orang India di Pakistan, India, Sri Lanka, Bangladesh, Nepal, Kashmir dan Bhutan, mereka adalah bumiputra di benua India/benua Keling itu.... Itulah maknanya bumiputra...

Apakah itu alam budaya?.... harap Perakean boleh studi lagi....

.....dan kepada suatu makhluq yang nick nya "kid apa entah"... Wah... cuba jadi ustaz pula... Cuba tanya Tuan Guru Nik Aziz tentang fatwanya tentang Mencarut dengan dalil Surah Al-Lahab (tabbat yada).... Jadi kalau ilmu panjang sejengkal, lautan dalam jangan di duga yer....

Ahad, 28 September 2008

Malam 28 yang malang - DAP kencing air muka Nizar!

Hancing-sehancing-hancingnya. Bila aku dekati Nizar kubaui basah-HANCINGnya muka Nizar. Di manakah Mahghribnya semalam, ketika beliau di mestikan berucap pada waktu Maghrib di hadapan Kafirin Laknat Penyokong DAP. Beliau terjemah ayat Qur'an sekerat-sekerat untuk memuaskan nafsu majal!

Nizar jual agamanya? Bilamana Majlis Ceramah dan Solat Terwawih berjemaah pimpinan Us. Badrul Amin telah dihalau dari Dataran Bandaraya Ipoh, bagi memberi laluan Makan Besar dan Yamseng Arak Yahudi Timur dilaksanakan. Mengapakah ini boleh terjadi di bawah pimpinan seorang Menteri Besar PAS?

DAP dengan gahnya dan dengan bongkaknya menghina rapat UMNO dan Tajol Rosli. Bila UMNO dan Tajol Rosli dihina lalu beramai-ramai orang Yahudi Timur itu gelak sakan sambil bertepukan. Kepada UMNO dan Tajol Rosli, senangkah kita hanya berdiam diri setelah diejek hina sebegitu?

Lalu Nizar sukahati sahaja melihat Majlis Kencing Beramai-ramai sang Yahudi Timur KENCING di air mukanya. Apakah Nizar sudah terkena sumpahan brengset!

Ini bukanlah fitnah dajjali. Ini semua telah berlaku. Yahudi Timur pimpinan Kit Siang telah berdansa sakan mengejek bangsa Melayu dan Agama Islam, secara langsung atau tidak langsung.

Satu jalan P.Pattoo telah dihadiahkan oleh Nizar kepada para bangsat yang hadir. Karamlah kesemuanya nanti dilaknati Allah SWT.

Jumaat, 26 September 2008

Sejarah politik baru bakal bermula di Perak

Api semangat kebangsaan dan perjuangan Islam telah mula bernyala di Perak. Nur cahaya Islami sedikit menyuluh melalui liang-liang kebenaran menerangi kegelapan Perak. Merekalah pejuang yang tak didendangkan. Memulakan langkah. Memalu gendang dan kompang perjuangan.

Yang kini dilihat adalah persada politik di pentas majmuk yang banyak perkelahian sana-sini. Namun pejuang yang tak didendangkan tidak menghiraukan itu semua. Mereka tahu UMNO bukan kenderaan yang terbaik. Tapi UMNO adalah yang paling baik di kalangan yang ada. Kenderaan UMNO akan digunakan untuk menempuhi landasan perjuangan ini. Pejuang tak didendang ini sedang melakukan proses pembaikan semula kepada enjin kenderaan UMNO yang rosak itu. Para mekanik sedang mengetatkan skru-skru yang longgar. Kenderaan UMNO akan bergerak kembali. Perjalanan baru akan dimulakan.

Malaysia adalah sebuah gerabak keretapi. Dan kepala keretapinya ialah Negeri Perak yang tercinta. Kita akan menjadi ketua yang akan mengetuai perjuangan tanahair Malaysia tercinta.

Para bloggers di Perak Bangkit masing-masing telah menyatakan pendirian masing-masing. Mereka telah meluahkan apa yang ingin diluahkan hingga ke dasar inti. Kebebasan bersuara diamalkan sepenuhnya di Perak Bangkit. Semua jadi gembira mahasuka. Inilah kebebasan yang kita cari. Freedom of Speech. We practise it. We are the true Malaysian now.

Para bloggers di Perak Bangkit pelbagai latar belakang. Mereka tiada pun bergaduh, hanya meluahkan pendapat masing-masing sebagai orang yang berani. Merekalah pejuang yang tak didendangkan itu. Mereka ke mari hanya satu. Menyatakan pendapat dengan penuh berani. Inilah Malaysia kita. Ke akan menuju ke Putrajaya.

Para bloggers yang berkomentar di Perak Bangkit adalah bersaudara. Kita adalah adik beradik. Kita satu agama. Kita satu bangsa. Dan kita satu Tanah Air. Perbezaan kita tiada jauh. Hanya seurat benang yang memisahkan kita. Kelak nantinya kita akan pintal benang itu, lalu menjadi kain. Kain itu nantinya akan kita corakkan warna batik. Diri kita. Wajah kita. Semangat kita.

Hari Raya semakin hampr mengetuk pintu hidayah kita. Kita akan kembali kepada Fitrah. Kita akan berazam jadi Yang Terbaik. Ummat Yang Terbaik. Tiadalah kemaafan itu jika tiadanya kemarahan.

Kita junjung, kita kucup, kita simpan bersama. Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Kau dan aku sama.

Senada dan senadi. Sejiwa dan sehati. Akan lahirlah cinta. Cinta akan jadi Semangat. Semangat akan jadi Kudrat. Kita bangun dan kita bangkit. Bagai phoneix yang bangkit dari kehancuran. Destinasi di hadapan. Ayuh kita bertumbuk dahulu, kelak nanti akan ada pemenangnya. Pemenangnya akan kita takhtakan sebagai Kepala Negara.

Bersedialah semua. Inilah gelangang pertarungan. Inilah gelangang perdamaian.

Khamis, 25 September 2008

Pengkomen PKR & PR, educated la sikit!

Pertama, tolong jangan berikan jawapan skema.... Kita baru perintah ... sekian bulan... BN dah 50 tahun memerintah pun masih...... Jawablah persoalan yang diajukan.....

Kedua, tolong jangan "defend diri" menggunakan kelemahan orang lain....

Ketiga, tolong jangan gunakan statement " UMNO dah nak hancur , UMNO dah nak karam..." sebagai dalil kepada hujah anda...

Ingat, rakyat Melayu di Perak masih belum menerima anda secara majoritinya.... hanya 6 kerusi milik PAS dan 3 kerusi milik PKR, 9 kesemuanya berbanding UMNO yang menduduki 27 kerusi di Dewan Negeri... bermakna UMNO menguasai 75% kerusi Melayu .... dan 25% Kerusi Melayu yang PR kuasai adalah kerana undi protes terhadap UMNO...

Bagi pengundi protes... mereka tak mahu jawapan seperti 1, 2 dan 3 di atas... Mereka mahukan hujah yang konkrit.... Kalau orang bertanya... kenapa kau makan tahi? Takkanlah nak dijawab... mereka dulupun makan tahi jugak.....

Sekiranya anda masih menjawab begitu... sokongan kepada anda akan hilang dan pengundi protes akan kembali mengundi UMNO....

Sebab, akhirnya yang paling penting ialah kita semua ummat Melayu. Kita sama bersaudara dalam Islam. Kenapa kita harus bertengkar sehinggakan Cina dan India Kafirin yang untung....

Kenapa kita tidak bijak seperti orang Cina dan India kafirin yang menjadikan politik sebagai sebab untuk mereka berjaya. Bagi orang Cina dan India apa yang mereka mahukan ialah lebih daripada apa yang termaktub dalam Perlembagaan.

Perlembagaan telah menetapkan hak kita dan hak mereka melalui suatu kontrak sosial di atas dasar toleransi kaum... Mereka telah dahulu bersetuju dan kita pun telah bersetuju.... Kenapa semua ini mesti dipersoalkan lagi?

Kenapa sewaktu nak menubuhkan UKM, UiTM dan banyak lagi Institusi Pengajian Tinggi mereka(bukan Melayu) tak minta kuota untuk sama-sama menubuhkannya. Kenapa yang bersusah payah adalah kita, selepas itu kita mesti kongsi sama rata?

UMNO dan BN memang ada kelemahan... tapi kelemahan itu datangnya daripada pemimpin yang lemah. Pemimpin silih berganti. Yang buruk dan lemah boleh digantikan dengan yang baik dan berhemah. Kenapa kita mesti rosakkan rumah sedangkan yang bersalah adalah penghuninya? PKR dan PAS belum benar-benar teruji dan diuji. Mereka masih belum mempunyai rekod yang baik dalam pemerintahan negara.

Namun pilihan ditangan setiap orang. Hari ini kita adalah orang Merdeka. Sebelum ini kita menguasai politik. tapi... esok belum tentu lagi kita jadi orang Merdeka. Politik Melayu kita semakin lemah. Terimalah hakikat ini dengan hati terbuka.

Kalau kita masih taksub dengan politik kepartian pastilah tiada penghujungnya. Kita akan terus berbalah dan mungkin kita akan saling menumpahkan darah sesama kita. Melayu akan terus jadi lemah. Anak cucu kitalah yang akan dijajah di dalam negara sendiri. Lihatlah apa yang telah terjadi di Fiji. Lihatlah Afghanistan dan Iraq. Lihatlah Palestin dan Bosnia.

Kita jangan lihat Indonesia. Biar bagaimanapun politik mereka, mereka telah ada organisasi tunjang yang kuat. Nahdhatul Ulama dan Muhammadiyah. Kedua-dua organisasi ini hebat, ada sistem pendidikan tersendiri dari pra sekolah hingga ke universti, ada jaringan ekonomi bertaraf konglomerat, industri besar dan pasaraya besar.. dan jaringan sosial yang akrab. Kita tidak ada yang begini. PAS dan UMNO tidak begitu. Kedua-dua ini hanyalah badan siasah. ABIM dan JIM hanyalah organisasi kecil sahaja. Dan yang mungkin tinggal adalah PEKIDA dan Ahli Bai'ah yang terang gelap namun dari segi organisasi di tahap yang cukup lemah.

Berbezalah pendapat, tapi janganlah sampai kita hilang apa yang telah kita dapat.

Rabu, 24 September 2008

Pengikut PR di Zaman pemerintahan MB Nizar - Habuan seks disamakan dengan sedekah.



Penulis amat terkejut dan bersedih dengan kenyataan Ahli Pakatan Rakyat yang terlibat dalam kes tuduhan rasuah bersama 2 Exco Kerajaan Negeri Perak, petikan kenyataan ahli/pengikut Pakatan Rakyat tersebut adalah seperti berikut:

Mohamad Imran telah menganjur dan menggalakkan saya berbuat maksiat dengan membekalkan seorang wanita China,” ujar Fairul Azrim Ismail.

“Kita tak minta, tak cari, Mohamad Imran yang hantar. Serupa juga kalau orang bagi sedekah, awak tak terima ke sedekah itu?’’ ujar Fairul Azrim Ismail

Hebat sungguh pengikut MB Nizar dalam pakatan rakyat, tinggi sungguh ilmu agama beliau sehinggakan disamakan habuan seks dengan sedekah. Benarlah segala dakwaan selama ini bahawa pengikut PR di zaman MB Nizar gemar mengeluarkan dalil yang meragukan. Agama dijadikan umpama jubah, bila perlu digunakan dan apabila tak perlu digantung. Dalam kes ini jelaslah apabila melakukan kemungkaran tidak pula teringat akan hukum Allah, tetapi bila dah terkena, maka keluarlah segala dalil-dalil pelik untuk mewajarkan dan menghalalkan perlakuan sumbang yang dilakukan.

Sungguh hebat, tak pernah dalam sejarah dunia seseorang yang melakukan zina menyamakan pula zina dengan sedekah, wae'ma dalam kes pemimpin komponen Barisan Nasional yang mengaku melakukan hubungan seperti ini juga tidak pernah menyamakan hubungan beliau umpama sedekah. Kalau sebelum ini dituduh fitnah dan konspirasi, sekarang keterangan dari mulut yang dituduh sendiri sudah mengaku akan kejadian tersebut, takkanlah konspirasi sampai termakan pujukan ammoi cina, siap mengaku melakukan hubungan seks. Heran, sungguh heran, kalau dah tido atas dada amoi cina pun dengan rela dan suka sama suka, takkan itupun dituduh konspirasi?

Dimanakah Daulah Islamiah yang diperjuangkan selama ini? Takkan dengan segala Usrah dan Tazkirah yang dijalankan oleh MB Nizar di serata Perak masih tidak dapat mengubah sikap pengikut sendiri?

Yang pasti pengikut Pakatan Rakyat di Zaman pemerintahan MB Nizar - Habuan seks disamakan dengan sedekah. Kan dah kata, sudah-sudahlah tido tuu..... MB Nizar.
* Kenyataan di ambil dari media arus perdana, kalau terdapat kesilapan fakta sila rujuk atau saman media arus perdana, lagipun sekarang dah dekat Raya, kalau menang dapatlah duit raya sikit, kalau kalah sendiri mau ingat. Kalau senyap tuuu... kira betullah kot dakwaan yang diterbitkan dalam media arus perdana ini.

Selasa, 23 September 2008

MB Nizar: Cukup-cukuplah tido tuu…


Adalah menjadi amalan biasa, sikap yang ditonjolkan oleh sebahagian fanatik Pas yang seakan-akan tidak dapat menerima teguran daripada pihak lain walaupun teguran itu datang dari kalangan pejuang Pas sendiri. Kelompok fanatik inilah yang telah berkali-kali ditegur oleh kepimpinan Pas, khususnya Dewan Ulama Pas baru-naru ini. Sikap assabiyah melampau ini akhirnya akan menghancurkan Pas sedikit demi sedikit kerana setiap teguran membina dari masyarakat dan dari dalam jemaah sendiri senantiasa dilabelkan sebagai tohmahan, fitnah dan sebagainya.

Umum mengetahui kelemahan yang jelas terlihat dalam kepimpinan MB Nizar, mustahil kepimpinan Pas tidak dapat melihat perkara ini. Tindakan yang diambil oleh MB Nizar jelas membelakangkan roh dan semangat perjuangan Pas selama ini. Mustahil juga fanatik-fanatik Pas tidak sedar akan keadaan ini?

Adakah cukup sekadar Majlis Berbuka Puasa bersama MB Nizar dan Majlis Tazkirah dijadikan kayu ukur kejayaan dalam menegakkan Daulah Islamiah di Negeri Perak? Sedangkan dari segi pemerintahan dan perlaksanaan jelas tidak memihak kepada Umat Islam di Negeri Perak. Bukankah sewaktu tidak memegang tampok pemerintahan dulu, Pas senantiasa menjadikan konsep pemerintahan Negara Islam sebagai roh dan teras perjuangan Pas? Kenapa setelah memerintah pelbagai alasan diberikan untuk menutup kelemahan MB Nizar dalam merealisasikan janji-janji yang telah ditaburkan selama ini. Bukankah dalam usaha mencegah kemungkaran tindakan melalui mulut dan hati itu adalah selemah-lemah Iman? Sampai bila kelemahan MB Nizar ini boleh ditutup dengan kata-kata seperti “Baru 3 bulan memerintah!, Baru 100 hari memerintah Yeop!, Baru 6 bulan memerintah Yeop!, Ini semua BN yang buat dulu Yeop!”.

Rakyat semakin terbuka mata akan sikap berdolak-dalih yang menjadi mainan MB Nizar selama ini, adakah Pas tidak sedar mereka hanya memperoleh 6 kerusi DUN pada PRU ke-12? Sikap memutar belit dan berdolak-dalih ini tidak boleh digunakan untuk suatu tempoh yang agak lama. Adakah Pas yakin dengan senario semasa ini mereka akan berjaya menyapu bersih kerusi yang majoritinya Bangsa Melayu di Negeri Perak ini? Pengundi sekarang tidak seperti dahulu, Pas perlu ingat bahawa segala janji yang tidak tertunai merupakan senjata makan tuan yang akan memusnahkan Pas itu sendiri. Rakyat Perak sudah mula membandingkan Kerajaan Kepimpinan MB Nizar dengan Kerajaan Pimpinan MB Azizan di Kedah dan Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan. Jika mereka boleh buat kenapa MB Nizar tidak boleh buat. Bukan MB Nizar berkelulusan InsenioR dari luar negara?

Rakyat telah mula berfikir mengapa seorang MB yang berkelulusan begitu tinggi tetapi tidak berupaya memerintah sebuah negeri yang terkenal dengan kekayaan hasil buminya? Mengapa tidak kedengaran kejadian Exco dituduh rasuah sepanjang pemerintahan Tuan Guru Nik Aziz di Kelantan dan MB Azizan di Kedah? Bukankah orang UMNO di Kedah juga berhasrat untuk memerintah Kedah?

Jelaslah kelemahan MB Nizar ini telah dimanipulasi sepenuhnya oleh pihak DAP. Jika kita lihat di pintu pagar Bangunan SUK Perak sendiri, terpampang banner besar “ Ucapan Selamat Hari Raya oleh Lim Kit Siang”. Mengapa MB Nizar sendiri tidak mengucapkan Selamat Hari Raya kepada Umat Islam di Perak. Yang pasti sewaktu perayaan hari kemerdekaan ke-51 lalu terpampang gambar MB Nizar di bawah Bunga Raya seiring dengan Perdana-Perdana Menteri Malaysia. Sungguh kelakar MB Nizar meletakkan dirinya seiring dengan Perdana Menteri dan Bekas Perdana Menteri. Adakah MB Nizar bermimpi yang beliaulah Perdana Menteri seterusnya? Bermimpilah engkau MB Nizar engkau tak mungkin akan menjadi Perdana Menteri kerana kerusi itu milik DSAI kalau PR memerintah Malaysia. Dan yang paling utama sekali, kalau sebuah Negeri pun tak reti nak tadbir inikan sebuah negara! Teruskan bermimpi MB Nizar dan teruskan usaha juak-juak kamu memberi pelbagai alasan untuk membela kelemahan kamu. Rakyat Perak sudah semakin bosan dengan corak pemerintahan kamu dan kamu sendiripun rakyat dah bosan.

Semakin hari rakyat dan penyokong kamu sendiri menjauhkan diri dari kamu. Bertaubat dan bermuhasabah diri sebelum parti Pas menerima bencana disebabkan kelemahan kamu.
Sudahlah MB Nizar, bangunlah, cukup-cukuplah tido tuu...

Membela, menyokong dan mempertahankan DAP adalah salah dan haram!

DAP adalah musuh Islam yang terang lagi nyata. DAP menolak Islam. DAP menghina Islam dan menghina Melayu...... Jangan kerana politik ada Melayu dan ada Orang Islam yang membela dan menyokong mereka.

DAP bukannya orang Cina. DAP bukannya orang India. DAP sebenarnya adalah Yahudi Timur (Jews of the East). DAP memang jahat dan kerja utamanya ialah menghancurkan Islam.

Bodoh kepada Muslimin atau Melayu yang membela DAP konon. Bodoh kepada Muslimin dan Melayu yang bersekongkol dengan DAP. Maksud Akronim DAP ialah (Din-Islam Aku Punahkan). Itulah wajah DAP. Itulah DAP. Malaysian Malaysia yang berselindung di sebalik Neo-Komunis. Itulah DAP - Jews of the East.

PAS mesti sedar dan mengkaji kedudukan mereka bekerjasma dengan DAP. Apakah PAS tiada takut Azab Allah. Sila keluarkan dalil bekerja dengan Yahudi Timur ini halal! Atau PAS sedang tersesat di tengah jalan politik dalam menegakkan AdDINul Islam.

Pemuka-pemuka DAP seperti Lim Kit Malam, Kapal Singgung dan Andartu Teresa Cock adalah Iblis-iblis Jalangan dan sedang menghisap darah Muslimin PKR dan PAS. Hancurkan DAP Syaithani... Musnahkan DAP Thagut... Mereka adalah Syaithan... Aku minta perlindungan Allah daripada Syaithan DAP yang direjam. Mereka adalah semuanya di dalam laknat Allah. Amin.



--------------------------------------------------------------------------

Kami mengeluarkan kisah-kisah maksiat di Ipoh adalah kerana ramai penyokong PAS tak tahu bahawa maksiat sedang bertebaran di Ipoh di zaman pemerintahan MB PAS.... dah masuk 7 bulan memerintah dah yob.... Rum Jungle tu bukan ada lesen hiburan dewan dancer... kenapa tak ambil tindakan MB oii... Datuk Bandar mungkin takut sebab dia mungkin takut kat Exco.... tapi MB tu apa ke buntal tengok saja.... Takkan MB pun takut pada Exco? Siapa yang lantik siapa? Shuttle 8 tu.... boleh sound management mereka... Boleh hantar skuad pencegah Maksiat Jabatan Agama... MB tak berani ker buat semua ni... Kalau Pengarah JAIP tak berani lagi ok lah... Ni MB pun tak berani ka? Maknanya MB tak dak telor.... Kat babyface tu, kenapa maksiat dan Melayu memaksiatkan diri bebas merdeka gelak sakan...... sebab MB nya bukan Menteri Besar tapi MB hanyalah Mengikut Bontot Nga dan Ngeh.... Bodoh sepai punya komen aku tengok...... PAS dan PKR sekarang adalah pemerintah... memiliki Kuasa Eksekutif, dan boleh melaksanankan undang-undang.... kenapa diam? Sebab apa? Tak tahu ker banyak maksiat sedang menjadi-jadi di Negeri Perak ni.... Sekarang kerja kome bukan lagi protes dan hantar memorandum.... kome pentadbir... buatlah cara mentadbir... kalau asyik bagi alasan ...UMNO dulu tak buat apa... jadi kome pun tak buat apa... baguslah... Takdaklah bezanya antara kome dan UMNO.... Baik toksah pilih hangpa lagi..... Tegur dan kritik pun salah... Apa kome ni Maksum ker... tak boleh dikritik langsung!

Nanti ada lagi pendedahan pusat disko (buka sampai 7 pagi tu yob!) anak gadis Melayu isap K dan ais.... K tu kokain Ais tu Syabu..... Pasal tulah "gadis free" kat Ipoh ni berlambak.... Mereka Cantik, Mereka Muda dan Mereka Melayu... harga Murah... Dulu kita pakai slogan Ipoh Mali Tatak Sombong (sebab pelacurnya orang Cina) sekarang slogannya... Ipoh Mari Tidak Sombong..... Baik Punya Taww!!!!

Makanan Anjing Terbuka buat Mother Teresa Cock

Demikianlah namanya sepertimana akhlaknya yang buruk sebagai seorang nista pencerca agama dan budaya kebangsaan. Beliau memahami di manakah letak duduknya Agama Islam sebagai Agama Persekutuan, namun dek kerana jahilnya jiwa beliau cuba menafikan, akan letak duduk yang tertinggi Agama Islam dan Budaya Melayu.

Perlembagaan Persekutuan tiada menetapkan secara tersurat akan tulisan rasmi kepada Bahasa Melayu, namun secara common nya, telah diketahui bahawa tulisan Jawi adalah tulisan sebenar kepada Bahasa Melayu. Kenapa hal ini dipersoalkan Teresa?

Suara gema Azan laungan Subuh telah beratus tahun berkumandang dengan hebatnya di bumi Tanah Melayu, mengapakah cuba dipersoalkan? Sedangkan British pun tiada mampu ubah keadaan ini sepanjang penjajahan mereka kerana menghormati agama Islam dan Sultan Melayu.

Perlembagaan tiada melarang sesiapapun nak menggunapakai agama, bahasa dan tulisan masing-masing, namun bagi segala urusan rasmi dan kebangsaan sayugia ikutilah dan taatilah Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan.

Di manakah Anwar di kala kesombongan non Melayu ini? Sudah pasti Anwar hanya mampu mendiamkan diri di dalam bilik syahdunya memikirnya manakah lelaki yang ingin dimangsakan lagi! Kerana itulah Anwar dilihat amat lemah untuk memimpin ummat. Cepat dan lekas tunduk kepada godaan khayalan seksual yang tiada henti.

Nathaniel Tan si jambu diangkat menjadi penasihatnya. Kerana akalnya kah atau kerana pangkalnya? Hanya Allah Yang maha Mengetahui.

Kerana di ISAkan, Teresa rasa cukup resah, lalu semuanya dilihatnya bagai suatu trauma. Kerana itulah makanan yang lazat yang dihidangkan untuknya , pantas dia katakan sebagai makan anjing. Ini adalah balasan Allah untuknya yang terlalu memegahkan babi yang telah tersenarai sebagai Mughollazah Nombor Satu.

Lebih menyedihkan kini adalah ramai Melayu jadi simpati kepada Teresa yang terseksa jiwa di dalam ISA walaupun dia berbohong senohong gelama ikan duri.... sedangkan .. ramai Melayu yang simpati itu langsung terlupa bahawa keturunan mak nenek itulah adalah Komunis yang telah mensiat-siatkan bangsa Melayu kerana gilanya Komunis pada masa itu menawan Tanah Melayu.

Selepas 50 tahun, Komunis berjaya mengajarkan kepada Melayu Malaysia, bahawasanya Komunis adalah pejuang kemerdekaan manakala UMNO adalah pengkhianat. Namun hanya segelintir sahaja Melayu yang terjatuh ke dalam jurang penipuan komunis itu yang kini dikepalai Kit siang jahannam dan Kapal mabuk laut.

Saudaraku Se Islam Se Melayu. Hinalah bangsa Anjing Kurap dan bangsa Babi Sundal itu sehina-hinanya!

Akhir kata... Alif Ba Ta.....

Isnin, 22 September 2008

MB Pas Nizar redho melihat anak Melayu Islam di Yahudikan di Rum Jungle, Ipoh


Ipoh dulunya adalah bandar mati di kala malam.... kini sudah menjadi lokasi pesta seks dan arak untuk anak Melayu Islam.... Beginilah Amerika Yahudi menjalankan operasinya menerusi Anwar Ibrahim.... Anwar redho semua ini, begitu juga Nizar..... Ma Sya Allah......



Bukankah anak Melayu di Rum Jungle Ipoh tu wahai Nizar....



Dan di Shuttle 8 ipoh.... Anak Muslim di Yahudikan.... sedarlah nizar.... Shuttle 8 ni dekat sangat dengan Kediaman MB tempat KAMU tidur malam....

Pusat-pusat maksiat tajaan Kafirin (yang ramai gadis Melayu lepak...)



Apa kerajaan Pakatan ada mau bikin... Talak apalah... biarlah itu lemokralsi maa....

Pendedahan Awal....... (PB diminta buat pendedahan)
Pub & Discotekno---- di Ipoh... (kaw. di mana anak Melayu dihancuskan!)

1. babyface ... terletak di old town.... anda akan jumai ramai gadis anak melayu main kokain, pakai seksi dan seksa....

2. sg8 ... di pekan baru....... gadis melayu yang suka kangkang... ramai di sini...

3. rum jungle..... yeah.... di tambun sunway..... tempat minum mabrak sampai ke pagi...

Kemisterbinnya Anwar.... selepas 16 Sep... Penjara menunggumu 24 Sep...

Kerana itulah tarikh 23 September dijadikan tarikh selewat-lewatnya untuk melakukan undi tidak percaya kepada PM.... Hai Mangkok! Tunjukilah senarai 31 orang itu jika kau benar anak lelaki yang normal. Ini tidak, kepengecutanmu terserlah wahai si peminat lelaki.

Kau bodohkan penyokongmu sendiri dan semalam seorang penyokongmu berkata kepada kami, apakah Anwar ini sudah gila? Kami jawab, "Dia memang benar gila jitu!"

Sahih! Anwar tiada orang dan bilangan orang tersebut. Siapa yang nak menjadi katak? Apakah Anwar nak cakapkan ada lebih 30 orang BN yang begitu tulus dalam perjuangan yang akan bersama-sama perjuangannya? Kalau Anwar berceramah bagai tiada seorang pun MP BN yang baik dan bagus.... Kau ni Anwar.... Bodoh Bahalul Barabus!

Sehari lagi tamatlah tarikh 23 September.... Dah jadi 24 September? Ada apa pada hari tersebut. Keputusan untuk pindahkan kes nya ke Mahakmah Tinggi.... Apakah jaminan untuk Anwar, Mahkamah akan teruskan memberikan jaminan? Mungkin tidak.... Kerana lewat ini Anwar mengancam ekonomi dan politik tanah air? Anwar mengancam ker? Memanglah bukan Anwar mat lelaki tu... tetapi abang besar dia Amerika... Anwar mengadu kat Amerika suruh tolong dia.... Tu yang Amerika mula start nyebok dalam hal ehwal politik Msia... Bukan poltik ... ekonomi pun Amerika dok sebok dah....

Hmm... Amerika dah masuk ni tuan-tuan.... Takkan politik dan ekonomi kita tak terancam lagi! Penyokong Anwar masih sedang terpinga-pinga. Eh! Betul ker ni? Amerika dah masuk campur.... Tulah perangai Anwar... Nak dijualnya negara ni... Asalkan nafsu serakah nak berkuasanya menjadi PM menjadi kenyataan.

Ya lah... 24 September, Anwar ke dalam kot.... Dudukla sat dalam Penjara okay... Kali ni mungkin kat Penjara Tapah.... Supaya dekat sikit dengan Perak Bangkit... Bolehlah kita lawat Anwar nanti.... Kat Penjara Tapah pun ramai warder yang muda-muda lagi jambu.... Tu yang Anwar paling suka... dan paling tak tahan tu....

Khamis, 18 September 2008

Apa karut lagi Mat Nuar Jenin ni.....? Parah nie... Mat Nuar... siapkan ambulan ke TR!

Kenyataan Bingung Mat Nuar Jenin Al Kazzab

“We will convene an emergency meeting if there is no response from the Prime Minister.

“And we won’t reveal the 31 names (of the MPs crossing over) unless the Prime Minister categorically assures that MPs are given their chance to appear (in Parliament) next Tuesday (Sept 23) to give their vote in the motion of ‘no-confidence’ against the PM,” he added.


*************************************************************************************
--------------Kenapa 23???? Sebab 24 September... "Mat Nuar kena simpan dalam...." tau pun pucat Mat Nuar... Hey Mat Nuar.... kamu ingat kerajaan tu kejam ker nak simpan kamu.... Kau saja takut dgn bayang2 sendiri la nie.... Toksahlah bikin huru hara. Rakyat meluat dgn kamu skrg. Nampak sangat dah gila kuasa nak mampus!

Apakah Beza Ayah Pin, Anwar dan MB Nizar

Ayah Pin


Nak Tubuh Kerajaan Langit.


Kaedah Yang Digunakan:

Buat Teko Beso, Kapal Beso, Payung Beso.



Anwar


Nak Tubuh Kerajaan Pintu Belakang.

Kaedah Yang Digunakan:

Tipu rakyat, buat huru hara, tabur fitnah, berkawan dengan Yahudi, sanggup gadai negara untuk jadi PM (Suka main belakang).



MB Nizar


Dah Tubuh Kerajaan di Perak.

Kaedah Yang Digunakan:

Tiada kaedah kerana dia Boneka.
Tak reti mentadbir kerana kena tunggu arahan.
Bagi tanah kat orang lain.
Cakap lain, buat lain.
Ada suku sakat kuat gebang, Nizar cakap takder duit, tapi... suku sakat kater Nizar dah lulus peruntukan berjuta-juta.


Yang Pastinyer mereka suka bermimpi di siang hari....

Sejahteralah Malaysia Baru




16 September 2008, sejak awal pagi lagi DS Anuar telah bersiap-siap berpakaian serba putih berada di dewan Seri Perdana untuk mengangkat sumpah dihadapan Agong dan dihadiri oleh diplomat dan kabinet baru beliau.

Sejak dari awal pagi dewan Seri Perdana telah riuh rendah, barisan jemaah menteri yang baru telah bersiap-siap dan tersenyum lebar masing-masing. Yerlah, nak dilantik menteri kabinet katakan. Nun disebelah kiri, Ketua Hakim Negara yang baru dilantik, telah bersiap sedia dengan jubah hitamnya, yer... Mr S. Kapal telah dilantik sebagai Ketua Hakim yang baru oleh DS Anuar.

Diatas pentas tersenyum Agong, MB Nizar dan Pak Lah. Hahahaha..... DS Anuar mengekek-ngekek dalam hati, habihlah engko lepas nie Lah hahahah......... Aku akan jadi PM.

Tapi DS Anuar semenjak tadi heran mengapa pulak si Nizar nie duduk atas pentas, dah buang tabiat ker mamat nie... Tapi takperlah dia dah sama-sama dalam majlis angkat sumpah nie kira oklah....

Didalam dewan Seri Perdana, dibarisan hadapan terdiri daripada menteri-menteri kabinet yang akan dilantik, bermula dari Taresa Kak (Menteri Papan Tanda dan Pencemaran Bunyi), Datuk Hadi (Menteri Nikah Kawin), Senator Raja Petra (Menteri Keselamatan Dalam Negeri), Ngeh Kak Ham (Menteri Tanah), Erne Fernandes (Menteri Agama) dan ramai lagi, kecuali Tan Chua (Menteri hubungan Taiwan dan Hal Ehwal Binatang) sejak tadi belum menampakkan batang hidungnyer.

DS Anuar makin resah, “Maner si Tan Chua, kater sat jer gie Taiwan, nie dah pukul berapa hang tak mai-mai lagi” keluh DS Anuar. Masa terus berlalu, setelah 30 minit menunggu DS Anuar berdiri di tepi tingkat pula memandang keluar tingkap, “ Gampang betoi Tan Chua nie, maner 30 katak yang dijanjikan, tak cukup syarat aku nak angkat sumpah nie”. keluh DS Anuar. Tiba-tiba pintu dewan Seri Perdana terbuka luas, Menteri Tan Chua datang bersama rombongan Taiwan beliau. Soli... bos... soli.... taufan maa.... kapal tak boleh terbang maaa.... kata Tan Chua. DS Anuar bergegas ke arah Tan Chua. “Maner katak?” tanya DS Anuar. ‘Ader maaa.... nie dier” kata Tan Chua. “Hah... dua ekor jer?”. Soal DS Anuar. “Solilah bos... dua ekor saja dapat... katak lain sudah terbang maa.... dua ekor nie pun jumpa bawah kerusi maaaa....” jawab Tan Chua.

DS Anuar dah mula mengelabah, peluh jantan dah mula menitik, DS Anuar toleh keatas pentas, Pak Lah sejak dari tadi tersenyum, Nizar pun tersenyum. “ Hang senyum kat aku yer Lah, takpa... takpa....” kata DS Anuar. Dewan Seri Perdana mula riuh rendah, ada menteri kabinet DS Anuar yang mula melompat macam kera, ader yang baring atas lantai berenang macam ikan, ada yang sedang menyanyi, yang meraung pun ramai. DS Anuar mula tak sedap hati, “Ahh... kita angkat sumpah jugaklah” jerit DS Anuar.

Maka bermulalah acara mengangkat sumpah, sedang syok DS Anuar angkat sumpah tiba-tiba datang seorang lelaki berbaju putih berbisik ditelinganya. “Kejap lagilah.... hang tak nampak aku tengah angkat sumpah”. Kata DS Anuar. “Tak boleh DS Anuar, Dr. kata kena makan skarang jugak” kata lelaki berbaju putih itu. “Hang butakah... hang tak nampakkah aku tengah angkat sumpah nie” jerit DS Anuar. “Takper DS Anuar, Agong, Pak Lah ngan Nizar takkan gie maner, dah dekat 6 bulan diaorang duduk kat situ, jangan risau, lepas makan ubat sambung balik angkat ikrar” kata lelaki berbaju putih itu. “ Tak boleh aku kena angkat sumpah skarang jugak, ‘on the double’” jerit DS Anwar. Lelaki berbaju putih menggunakan walkie talkie beliau “Macam biasa dia tak mahu makan ubat Dr.” kata beliau. “Beritahu dia kalau tak mahu makan ubat cucuk ponggong, maner dier nak” balas Dr. “Haa... DS Anuar nak kena cucuk ponggong?” tanya lelaki berbaju putih.

Terbeliak besar mata DS Anuar “Cucuk ponggong aku suka, takper, lepas cucuk ponggong kita sambung balik” balas DS Anuar. Maka berlalulah DS Anuar meninggalkan dewan Seri Perdana untuk kembali ke bilik khas beliau. Maka tinggallah rakan-rakan DS Anuar di dewan Seri Perdana yang terletak di hujung kompleks Pesakit Jiwa di Tanjong Rambutan. Dah dua bulan dia menginap disini. Dan setiap hari jugalah pada jam 8.30 pagi beliau berdiri di hadapan dewan Seri Perdana menghadap Gambar Yang Dipertuan Agong, Perdana Menteri dan Menteri Besar Perak untuk mengangkat sumpah. Dan setiap hari jugalah kalau nak suruh dia makan ubat... sori.... dia tak mahu. Tapi kalau cucuk kat ponggung dia nak.


Kesian DS Anuar.....



# Kisah ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati. Kalau ada yang terasa dia yang dimaksudkan, mungkin dia syok sendiri.

Kenapa tak jadi PM lagi Mat Nuar??????

Kenapa tak jadi PM lagi Mat Nuar Jenin? Alhamdulillah ana akhirnya berada di pihak yang benar. Ana bukan memfitnah Anwar sebagai AlKazzab. Tetapi kenyatankan. Kenapa jadi begini Anwar? Dulu kau katakan 16 September 2008, kamu akan menjadi Perdana Menteri. Namun rupanya ianya hanyalah bohong semata-mata.

Selasa, 16 September 2008

Peguam dan pakar undang-undang... tolong ajarkan Anwar Perlembagaan

Anwar Ibrahim telah menjadi manusia TERBODOH di dunia pada hari ini kerana beliau tidak faham Perlembagaan dan bercakap semacam orang hilang akal. Hospital Tampoi dan Tanjong Rambutan bolehlah sediakan ruang kosong untuk Mat Nuar Jenin.

Pertama, mesti ada Sidang Parlimen..... Buat dahulu undi tak percaya kepada PM Pak Lah... PM akan rujuk YDPA, samada nak bubar Parlimen atau tidak.... Sekiranya tidak, Kabinet Lama hendaklah dibubarkan oleh YDPA.... Parlimen sidang lagi..... Lantik PM Baru.... dan PM Baru tubuh Kabinet baru...... begitulah cara bentuk kerajaan wahat Mat Nuar Al Bodohi....

Bukannya... buat sidang akhbar .... bagi tahu dah ada cukup sokongan.... Wa gelak jer... Kahkahkahkahkahkahkahkah........



Anwar.... cukup-cukuplah temberang ngkau tuuuuu!!!!!!

16 September 2008 - Perdana Menteri - Pak Lah.... Anwar takder apapa

Benarlah Anwar mendapat gelaran AlKazzab.....

Sifat Ujub... BanggaDiri.... Jauhilah.... Jauhilah Diri Dari Sifat Al Kazzab..... Pendusta dan Pembohong..... Sesat di tengah jalan... Kembalilah ke pangkal Jalan..... Pintu Taubat Illahi terbuka luas...... Wallahu A'lam.....

Siakap senohong gelama ikan duri
Bercakap bohong lama-lama mencuri

MB Nizar: Menteri Besar Yang Pelik!



MB Nizar kelihatan lebih suka bersandiwara berbanding berpijak pada bumi yang nyata. Banyak kenyataan-kenyataan beliau akhirnya memakan diri sendiri.
Saya masih teringat sewaktu menghadiri perjumpaan MB Nizar bersama pihak media di kediaman Menteri Besar. Antara intipati ucapan beliau adalah pihak media disarankan agar melaporkan sesuatu isu dengan adil. Ucapan beliau disambut dengan gelak tawa dan senyuman, MB Nizar pandai juga berkata-kata. Tetapi selang beberapa hari, keluar arahan agar kerajaan Negeri tidak melanggan akhbar Utusan.

Begitu juga kes pembekalan barangan untuk rakyat termiskin Perak, bila diajukan soalan syarikat yang membekalkan barangan tersebut menerima secara tender atau rundingan terus, MB Nizar bercakap berbelit-belit.
Perkara sama juga berlaku dalam kes dimana Kerajaan Negeri dikatakan tiada duit kerana duit dah habis, tiba-tiba mana datang pulak duit kononnya MB Nizar meluluskan peruntukan berjuta-juta puluhan ribuan ringgit tak tahulah mana yang betul. Isu tak bersalaman antara beliau dan Tajol Rosli, bila kena hentam di DUN dah senyap pulak.

Dalam kes rasuah yang melibatkan 2 orang Exco beliau, pada awalnya dia kata tiada projek sebegitu, tetapi bila diperbetulkan oleh PBT, dah senyap pulak MB Nizar. Dia tuduh pulak kes rasuah ini merupakan konspirasi, bila Tajol Rosli bersumpah dan akan ambil tindakan undang-undang terhadap MB Nizar, dah senyap balik MB Nizar.

Yang pasti MB Nizar terlalu terburu-buru bila membuat kenyataan, kejayaan MB Nizar yang jelas adalah, puluhan ribu ekar tanah telah diserahkan kepada kaum pendatang. Selain itu tak ader. Tak ader.... aper-aper sumbangan MB Nizar.

Dalam kes rasuah 2 Exco beliau, tiada tindakan yang diambil oleh MB Nizar untuk mengembalikan kredibiliti Kerajaan Beliau, Kerajaan Negeri Perak yang kononnya kerajaan berkebajikan, 2 Exco telah didakwa rasuah. Hebat sungguh Kerajaan Berkebajikan Negeri Perak. Baru 130 hari memerintah dah dituduh terlibat dengan rasuah. Kalau di Kelantan Tuan Guru Nik Aziz berdoa dan sembahyang hajat supaya perompak yang mencuri barangan kemas memulangkan semua barangan yang dirompak. Tetapi di Perak lain pula yang berlaku, 2 exco yang dituduh di Mahkamah ketawa besar selepas kes mereka di dengari di Mahkamah, apa yang seronok sangatpun kita tak faham.
Dalam rancangan Hujah di TV9. Bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Nasional Dr Chandra Muzaffar agak terkejut dengan peristiwa 2 exco Perak ini. Menurut beliau kalau dirujuk kes Datuk Kasitah Gadam yang merupakan Menteri, dinasihatkan berhenti apabila kes beliau hangat diperkatakan. Tetapi di Perak, bila Pentadbir Kanan Kerajaan Negeri sendiri mencadangkan tindakan sama diambil, telah dihina dan diherdik. Inilah sebenarnya Kerajaan Berkebajikan, berkebajikan untuk kroni dan juak-juak semata.

Yang jelas MB Nizar tidak sekelumit langsung berupaya menonjolkan diri beliau sebagai MB yang berwibawa berbanding MB Kelantan dan MB Kedah. Perumpamaan beliau dengan MB Kelantan dan Kedah umpama bumi dengan langit.

Kalau PM dikatakan kuat tido, MB Nizar lagi kuat tido daripada PM. Lebih baik "resign" sebagai insan yang bermaruah daripada menjadi MB yang lemah, bebal dan boneka kepada kaum pendatang. MB Nizar berhentilah.... berhentilah.... berhentilah supaya engko tidak dijadikan ikon gelak ketawa oleh generasi akan datang.

Yang pasti MB Nizar, aku bagi engko jadi Super Duper MB Boneka ha..ha...ha...ha..ha... Up...Up.... In The Way.... Yee...Haaa...

Isnin, 15 September 2008

Aper Lagi MB Nizar?


MB Nizar aper lagi yang nak diberikan kepada Kaum Pendatang. Tanah dah beribu ekar dah bagi kat Kaum Pendatang.
Engko marah media kerana berat sebelah, Engko berkata-kata yang kononnya Kerajaan terdahulu dah habiskan duit Negeri. Sekarang suku-sakat engko mencanang kononnya engko dah luluskan banyak peruntukan. Tetapi bila kita semak kenyataan engko di akhabar rasmi engko, engko lebih senang menggunakan perkataan sedang mempertimbangkan, akan mempertimbangkan kiranya tengah "dok timbanglah yer" bila nak habih timbang? Tunggu bos engko Ngah dan Ngeh bagi greenlight dulu ker? MB Nizar oh..... MB Nizar bilalah engko boleh berdiri atas kaki kamu sendiri?
Tapi skarang aku dah letak gambo engko sebagai King! Hahaha....

Orang Melayu dengar ni apa yang Tok Det bagi ingat dulu.....

Aku buka balik lipatan karangan Dr M.... aku rasa nak baca balik... aku letak balik kat sini ya Dr.M .... (dengan izin)... Mat Nuar mana pandai tulis lagu ni.....

Saya realist yang pegang kepada kenyataan. Memang Melayu menjadi Tuan dalam Tanah Melayu dahulu.

Tetapi kerana Melayu tidak berusaha melawan penjajah maka di zaman Tanah Melayu dijajah yang jadi "Tuan" dan yang dipanggil "Tuan" oleh orang Melayu sendiri ialah penjajah terutama British.

Kita boleh panggil diri kita "Tuan" tetapi jika kita terpaksa bergantung kepada orang lain dan kita menjadi kuli kepada mereka, memanggil diri kita Tuan tidak bermakna.

Dalam 50 tahun kita merdeka, kuasa politik ada pada kita. Ini membolehkan kita panggil diri kita "Tuan". Tetapi kita tidak Tuan sepenuhnya.Kita boleh jadi Tuan dengan ertikata yang bermakna jika orang Melayu berkebolehan dan berjaya dalam bidang ekonomi dan sosial juga. Ini boleh dihasilkan jika kita sanggup tuntut ilmu dan segala kemahiran di zaman teknologi tinggi. Tetapi kita amat kurang berusaha kearah ini. Kita lebih suka cari jalan mudah. Biar sahaja orang bekal segala-galanya kepada kita.

Hari ini kuasa politik pun sudah terlepas dari tangan orang Melayu. Dan orang bukan Melayu tidak lagi menghormati orang Melayu dan institusi-institusi Melayu. Segala-gala yang dianggap sebagai hak istimewa orang Melayu disoal dan dicabar. Dan orang Melayu tidak membuat apa-apa untuk menangkis semua ini dan mengukuhkan kedudukan mereka. Saya fikir ini Mahathir tujukan kepada pemimpin UMNO masakini terutamanya.

Sebaliknya mereka meminta-minta orang tertentu mempertahankan kedudukan orang Melayu. Saya juga fikir Mahathir kenen pada usaha pemimpin UMNO nak pujuk pemimpin PAS bersamanya Tetapi ini adalah usaha "passing the buck" kata Mat Salleh, termasuk alasan bahawa semua ini adalah kerana Dr Mahathir yang memerintah 22 tahun dan pilih Dato' Seri Abdullah sebagai penggantinya. Inilah pakej alasan pemimpin UMNO sedangkan mereka sendiri telah lalai dan leka....

Nasib orang Melayu ada ditangan orang Melayu. Kita tidak jadi "Tuan" dengan mengungkit sejarah semata-mata. Kita boleh jadi "Tuan" jika kita berani bertindak, kita sanggup menghadapi risiko, kita berusaha untuk menguasai semua ilmu dan kecekapan sehingga tidak perlu bergantung kepada sesiapa. Apapun.... inilah iltizam yang semestinya ada dalam diri kita..... Semua anak Melayu, ambillah amanat Dr M ini sebelum beliau meninggalkan kita kelak.... Saya kira ini adalah amanat beliau kepada kita semua.....!

Penafian hakikat yang nyata dan benar tidak akan menghasilkan apa-apa. Hanya dengan mengakui kita mempunyai masalah yang besar dan kita bertindak untuk mengatasi masalah itu barulah dapat kita tebus balik maruah kita. Pemimpin UMNO.... sedarlah dari leka.... atau turun sahaja takhta kalau dah tak reti nak memimpin.,..... ada banyak lagi anak muda UMNO yang lebih bijak dan lebih bersedia dari kamu untuk meneruskan perjuangan........

Ketika itu tanpa memanggil diri kita "Tuan", dunia akan iktiraf kita sebagai Tuan yang sebenar. Inilah wawasan anak Melayu!

Hapuskan ISA atau pinda Perlembagaan ini.... (boleh ka? wa mau kasi lupus ini Artikel maaa)... ajarkan aku dong!

PART XI - SPECIAL POWERS AGAINST SUBVERSION, ORGANISED VIOLENCE, AND ACTS AND CRIMES PREJUDICIAL TO THE PUBLIC AND EMERGENCY POWERS
149
(1) If an act of parliament recites that action has been taken or threatened by any substantial body of persons, whether inside or outside the Federation -
(a) to cause, or to cause a substantial number of citizens to fear, organised violence against persons or property; or
(b) to excite disaffection against the Yang di-Pertuan Agong or any Government in the Federation; or
(c) to promote feelings of ill-will and hostility between different races or other classes of the population likely to cause violence; or
(d) to procure the alteration, otherwise than by lawful means, of anything by law established; or
(e) which is prejudicial to the maintenance or the functioning of any supply or service to the public or any class of the public in the Federation or any part thereof; or
(f) which is prejudicial to public order in, or the security of, the Federation or any part thereof,
any provision of that law designed to stop or prevent that action is valid notwithstanding that it is inconsistent with any of the provisions of Article 5, 9, 10 or 13, or would apart from this Article be outside the legislative power of Parliament; and Article 79 shall not apply to a Bill for such an Act or any amendment to such a Bill.
(2) A law containing such a recital as is mentioned in Clause (1) shall, if not sooner repealed, cease to have effect if resolutions are passed by both Houses of Parliament annulling such law, but without prejudice to anything previously done by virtue thereof or to the power of Parliament to make a new law under this Article.


Pasai takdak sapa nak ajark aku tentang ini, aku try belasah dulu.... Aku mulakan dengan ayat nak marah kat Menteri Bodo Zaid Ibrahim... Tapi nasib baik aku tak cabai mulut dia pasai dia tak kata hapuskan.... dia cuma kata jangan gunalah kat orang awam... haey zaid hey.... aku nak tanya dulu..... hang ngaji law kat mana dulu?... awat bodo lagu ni..... pang! kena pelempang sibijik!

hang try bagi tau....... by any substansial body of persons tu apa dia maksudnya..... oleh apa.... zaid?...... persons tu apa zahid.... lembu ka kerbau? pang lagi sekali!!! bodo betuiiii....... hey geram aku heh..... ada kawan kita habaq itu pandangan dia.... aku nak kata... kita nak pakai pandangan dia ka? kita nak ikut PERLEMBAGAAN? Ni pasai org dah suruh jadi Menteri tue... bangang nak mampus lagi.....

So, bagi yang dok keriau nak hapuskan ISA tu bukan cek kata tak boleh.... tapi provisi perlembagaan Artikel 149 ni nak buat lagu mana? Nak pi pinda ka? Nak pi hapus ka? Tu la hangpa baru SUARAM ajark sekerat jaa... Sekerat lagi... yang asas tu depa tak habark mai kan.....

Tiada zalimnya ISA itu malah ianya yang terbaik untuk semua........

Aku kasihan melihat mereka yang patutnya orang bijak bijak belaka tetapi tiada mengerti langsung apa itu ISA. Termasuklah Anwar Berahim yang bijak kelentong orang tu, saja jer dia ni buat-buat ignorita. Hey Kamonla.... Itulah universiti minda yang paling tinggi sekali silabusnya. Beruntunglah kepada sesiapa yang dipilih masuk ke sana.

Sebenarnya aku amat jeles melihat RPK dan Teresa Kok masuk ISA. Aku jeles sebab aku masih belum lagi terpilih untuk masuk ke sana.

Tanyalah kepada graduan ISA. Baguskah pendidikan yang disediakan di sana? Pasti ianya bagus dan amat berguna buat mematangkan diri. Buat mengabjadkan kalam. Dan buat menajamkan aqal.

Jadi aku berdoa agar insan albab jika mereka benar albab.... lihatlah dari mata burung ya. Usah lihat dari dalam tempurung... Itu saja bingkisanku di pagi mulia.


Tiadalah jua akan pandai Isammontot anak Rais menulis sajakkarappu sebaik(series memang baik wa salut) ini jika dia bukan sang graduan Universitas Kamunting De Isa Terbaguz inda Werl seperti ini http://tukartiub.blogspot.com/2008/09/surat-aku-kepada-kau.html

Ahad, 14 September 2008

Santai manis - Ayat-ayat Cinta



Zaid Berahim kau pun boleh berrambbuss....

Siapa yang tak sehaluan dengan Pak Lah? Engkau atau Muhyiddin? Jika itu katamu dalam hujahmu dangkal kepada Muhyiddin, ada benar qias ditujukan untukmu yang tak sehaluan dengan Pak Lah. Jangan berkata apa lagi Letakkan terus jawatan pintu belakang itu. Apa hebatnya ilmu kamu dalam undang-undang. Kamukah yang selidik dan baca kes? Kamukah yang berhujah di depan Hakim Yang Mulia Yang Arif. Semuanya peguam gajian-upahanmu.

Kau apa yang kau mengerti? Berpolitik pun tiada kau tahu. Bermain politik wang kau tahu ngerti habis. Sebagai pengamal undangundang pun kau buntu. Kekayaanmu hasil bodekan Dr. Mahathir. Siapakah yang kerana kesian kepadamu meletakkan wang stakeholder berbillion ringgit dalam akaun klienmu supaya kau bisa jadi lawyer besar? Maksud gue, firma kamu itu!. Kini keling keling saja di sekeliling(firma)mu....

Udahlah Zaid Berahim adik angkat Nuar Berahim spesis Mamak Sundal Bolong. Dr. M pun anak mamak jugak. Tapi Mamak Bendahara yang cukup berjasa.

Kurang 38 jam lagi.... Musailamah AlKazzab mendapat adik baru.... namanya Anwar AlKazzab

Sifat Ujub... BanggaDiri.... Jauhilah.... Jauhilah Diri Dari Sifat Al Kazzab..... Pendusta dan Pembohong..... Sesat di tengah jalan... Kembalilah ke pangkal Jalan..... Pintu Taubat Illahi terbuka luas...... Wallahu A'lam.....

Siakap senohong gelama ikan duri
Bercakap bohong lama-lama mencuri

Agama Kesatuan, Demi Pancasila dan kini agama Malaysia Baru

Banyak intelektualis hebat kunun berbicara menyanggah kesiuman fakta nah nampak jelas tegas. Namun sejarah selalu ditulisi enggan pula diapresiasikan sebagai sempadan kebenaran.

Apa ilusikah kita bilamana hebatnya Kerajaan Besar dulukala Mataram namanya berketuakan Sultan Agung si pencipta agama kesatuan. Tauhid Islami dan Syirik Hindu Budhha itu dulu telah disatukan. Lalu di zaman moden, Sukarno menggila dengan ideolog Pancasila ibarat itu adalah agama.

Bukan ukuran kehebatan yang kita nampak itu adalah kebenaran. Liberalisme bukanlah Islam. Sosialisme pantas lagi bukan. Kesyirikan tamadun hebat Amerika itu adalah Syaithan besar. Kesamarataan apa ini? Dusta sama sekali. Tauhid Islami tiada bisa dicampuraduki maksiat bersyirik.

Kritsian baik Buddha mahupun Hindu itu adalah jelmaan Iblisi yang membisik halus memecahbelahkan kesepaduan Muslimin sejagat. Jagat bumi Malaysia kini sedang dikoyak rabik. Tak sedarkah?

Tiada gunanya negara hebat sekiranya aqidah menjadi cebisan-cebisan kertas yang musnah punah.

Tanya itu Anwar? Jose Rizal bukan Nabi. Dia pantas tahu! Nolime tanggere apa ini. Cukuplah AlQur'an panduan sejati ummat. Jangan dicampuradukkan.

Pakatan Rakyat ini pakatan apa sebenarnya? Pakatan kolonialis Amerika Yahudikah? Wa lan Tardha Setan Adik Beradik itu sehingga kita nantinya dilipat kemas dan disimpan ke dalam almari Demokrasi kunun.

Jika anda melihat, lihatlah dengan mata yang boleh melihat jelas. Bukan mata yang sering puas. Anda melihat ianya kek coklat sedap enak, tapi mesti tahu akan racun bermadu yang dijadikan pemanisnya.

Sabtu, 13 September 2008

CIA dan Illuminati boleh berambus dari bumi Malaysia!

Jeritan ini mungkin kecil. Datang dari sumber yang tak dikenali. Namun ianya adalah jeritan suara hati. Esok pasti akan ada lagi pelbagai jeritan yang sama. Kalau esok lusa kami diharamkan dpd menggunakan blog ini, itu tiadalah menjadi keheranan. Malah mungkin saja blog ini akan dijajah oleh yang tak dikenali juga. Namun harapan untuk melihat CIA dan Illuminati musnah adalah harapan besar para ummat.

Kuasa Raja dan Sultan telah dizahirkan. Fikirlah? Negara ini masih ada 11 orang Raja dan Sultan di zaman moden canggih ini. Kenapa masih ada? Itulah makar Allah . Orang yang mengetahui sahaja tahu mengapa. Kuasa Rakyat jajaan Anwar adalah paslu dan bohong. Usah kita risaukan! Tuhan telah menjanjikan akhir zaman ini. Muslimin dari Timur akan menjadi menjadi Pejuang Fi Sabilillah. Kitalah manusia itu. Tempoh mereka berkuasa hampir tamat.

Apa nak ditakutkan dengan kematian. Itu semua adalah Taqdir Allah. Allah yang menghendaki kita hidup dan kita mati. Sebagai ummat Islam kita amat jelas. Kita hidup adalah untuk kesementaraan. Sementara untuk jadi KhalifahNya dibumi ini.

Kita pasti tiadalah kita kejari kekayaan harta benda. Kita kejari keredhaan Illahi. Untuk sampai ke SyurgaNya. Untuk masuk ke dalamNya sesudah kita ditaqdirkan mati. Apalah nak diherankan dunia fana' ini. Jadi kenapa perlu nak takut kepada manusia Syaithan itu!

Penuhilah piala Iman dalam hati. Kita akan menjadi Tentera Allah yang hebat. Kita akan bersatu lagi dengan Tentera Langit para malaikat dan ruh.

Perjuangan Palestine nampak gagal. Begitu juga di Iraq dan di Afghanistan. Zaman kehebatan mereka telah pun berlalu. Kini tugasan itu akan diserahkan kepada kita.

Justeru, segala unsur kebinatangan balhum adhal tajaan Illuminati dan CIA ayuh kita robek. Mereka taja Anwar di sini. Jadi kita belasahlah Anwar Dajjali ini cukup-cukup. Dengan kekuatan AlQalam. Mata pena Berdarah blog Perak Bangkit tak akan padam sebermula ianya menulis. Maka seluruh geng Anwar Dajjali dan adik angkat Kuan Yew, Kit Siang bangang ini kita siang cukup-cukup.

Kami akan menyokong UMNO kerana buat masa ini UMNO sahajalah yang berseteru dengan mereka. Dan mereka juga berseteru dengan UMNO. Kami percaya kebangkitan Muslimin jati di atas nama Melayu adalah Taqdir Allah Yang Maha Kuasa. Tangan Allah di atas tangan mereka.

Anwar ini bukan lagi Anwar Presiden PKPIM. Kerana bekas Presiden PKPIM, Ashraf Wajdi yang dulunya idol pada Anwar tiada lagi menyokongnya. Anwar bukan lagi Anwar presiden ABIM. Kerana Presiden ABIM kini, Yusri Mohamad yang dulunya pernah jadi SUA ADIL, SU Kak Wan, dan AJK Pemuda KeADILan telah lari daripada Anwar. Anwar bukanlah seorang pejuang Sastera dan Budaya kerana proksinya Raja Ahmad Aminullah yang telah korbankan nasib dirinya kerana menyokong dokong Anwar melalui jurusan Sastera Budaya telah tinggalkan Anwar. Anwar ditinggalkan oleh anak didik kesayangannya Ezam. Anwar telah ditinggalkan rakan karibnya, rakan perjuangan ABIMnya, Kamaruddin Mohd Nor. Anwar telah disepikan oleh ramai lagi bekas Pemuda KeADILan. Ditinggalkan oleh Ruslan Kasim. Oleh sahabat karibnya yang agamawan, Ustaz Datuk Nakhaei dan Ustaz Dato Wan Zahidi. Siapa yang bersama Anwar kini?

Hanyalah manusia penyokong liberalisme keparat. Penyokong sosialisme komunis moden. Penyokong Islam Liberal. Penyokong perjuangan Kuasa Rakyat kunun. Semuanya Kapitalis dan Komunis Madani ciptaan Illuminati dan CIA.

Mereka kununnya pejuang baru yang membontoti Anwar tiadalah tahu ini semua! Yang tahu pula buat-buat tak tahu.

Akhir kata, kita akan terus hidup untuk kesemuanya Syaithan itu mampus.

Jumaat, 12 September 2008

Isu 16 September boleh menyumbang kepada perpecahan sesama Pas

Kami merasakan artikel ini perlu dibaca oleh ramai orang lagi........ sayugia sebarkan seluas-luasnya... Tq bro des... kredit melikapak... n tq Ramly

oleh : Ramly Ab Halim
-Blogger Meli Kapak Jangak

http://melikapakjangak.blogspot.com/


SEANDAINYA tarikh 16 September ini yang dicanang akan berlaku pertukaran kerajaan dan jawatan Perdana Menteri akan bertukar tangan daripada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menjadi kenyataan, secara tidak langsung ianya boleh mengundangkan kepada PKR-Pas akan pecah kongsi di samping Pas pula akan berpecah dua.

Pada saya isu berkenaan juga yang semacam turut diagendakan oleh kalangan tertentu dalam Pas tanpa dapat dipastikan tujuan dan matlamat sebenarnya boleh membawa kepada kehancuran Pas, satu hakikat yang walaupun sangat pahit tetapi terpaksa juga ditelan.

Tidak mustahil Umno/BN yang diharapkan dan sering didoakan akan lebur, sebaliknya Pas yang akan hancur, Umno akan bertambah kuat dan mantap, Pas yang longlai dan menjadi umpama si buta kehilangan tongkat.

Kalau kerajaan tidak bertukar tangan dan kalau Anwar tidak menjadi Perdana Menteri pada 16 September ini, bermakna gembar gembur dan janji serta jaminan pertukaran kerajaan dan Perdana Menteri, termasuk oleh agen-agen Pas adalah satu pembohongan yang sangat nyata.

Berbohong, menyokong dan bersekongkol dengan pembohongan adalah perbuatan terlarang dalam Islam dan tidak halal disokong, malah tidak ada cara, alasan dan kias ulamak yang boleh menghalalkannya.

Sebagai sebuah parti yang kononnya berteras, bertunjang, berlandas, berpasak dan berpaksikan Islam, pasti dikalangan ahli Pas tulen yang tulen pula Islam dan iman serta taqwanya akan dilanda rasa berdosa yang sangat kronik bila parti itu tersekongkol dengan suatu pembohongan.

Bahananya mahu tidak mahu akan berlaku konflik antara Pas sesama Pas yakni antara pimpinan dan ahli Pas yang tulen Islam, iman dan taqwanya dengan pimpinan dan ahli Pas yang tidak berapa tulen Islam, iman serta taqwanya dan tidak cukup kenal pula apa itu Pas sebenarnya.

Gara-gara bermain api dengan taktik dan teknik politik berkepentingan peribadi Anwar Ibrahim yang jiwanya tidak pernah selari dengan Pas dan ini terbukti apabila dipecat dari Umno diwujudkan PKR (dulu KeADILan) yang sifatnya tidak jauh berbeza pun dengan Umno, Pas akan terpaksa membayar harga yang mahal bagi menyelamatkan parti itu dari berpecah dan tengadah sesama sendiri.
Datuk Mustafa Ali yang merupakan antara pemimpin penting Pas secara peribadi menyimpulkan bahawa tidak mungkin berlaku perubahan kerajaan pada 16 September ini. Saya yakin Mustafa bukan bersendirian dalam membuat kesimpulan itu.

Kesimpulannya itu terang-terang bercanggah dengan apa yang diharap dan diyakini oleh sebahagian lagi pimpinan Pas yang seolah-olah 16 September akan mesti berlaku pertukaran kerajaan dan Anwar pasti akan jadi Perdana Menteri yang sifatnya adalah mendahuhuli dan memaksa takdir, satu lagi sikap yang sangat tidak molek dari sudut hukum hakam.

Ertinya ekoran dari isu 16 September, Pas selaku parti pencabar utama dan merupakan parti pembangkang yang paling digeruni oleh Umno berbanding dengan parti-parti pembangkang yang lain, termasuk PKR, kini ibarat sebuah kapal di tengah lautan bergelora, mempunyai lebih dari seorang nakhoda.

Dalam tempoh seminggu ini adalah masa yang cukup kritikal yang akan menentukan nasib Pas termasuk kerjasama dengan PKR dan juga PR. Kalau mimpi 16 September jadi realiti, Pas beruntung, tetapi jika sebaliknya, Pas akan rentung.

Kalau Pas lemah, apatah lagi rentung sebagai sebuah parti pembangkang, maka kekuatan Melayu dan Islam juga akan lemah. Itu adalah juga sesuatu hakikat kerana kerajaan boleh jadi hebat apabila diattack oleh pembangkang yang juga hebat.

Jika keadaan itu berlaku, jika Pas jadi lemah dan tidak bermaya selepas 16 September ini, maka mereka yang memprojek dan menagendakan isu 16 September adalah merupakan individu dan puak yang mana keturunan akan dikutuk oleh orang Melayu Islam, khususnya oleh mereka yang mana dari keturunan merekalah terasasnya Pas.

Antara keturunan yang terbabit dalam pengasasan penubuhan Pas adalah Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sendiri kerana nenda dan ayahnda beliau adalah antara yang menjadi teraju dan pemacu utama dalam penubuhan Pas

disalin semula :

Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com/

"Benarkah wujud Kontrak Sosial?"

Presiden MCA, Tun Tan Siew Sin, dilaporkan dalam akhbar tempatan bertajuk "Tun Tan Answers Critics on special Previleges" dalam pada 30 april 1969, berkata:

"The Malays, through UMNO, were generous enough to relax the citizenship laws of this country to such extent that within 12 months of independence, 90 percent were still non-citizens after nearly 100 years of colonial rule in the Malay States. In return for this major concession. the MCA and the MIC agreed to continue the policy of preserving the special position of the Malays while at the same time upholding the legitimate interest of other communities.

"[Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu telah menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain.]

- Sumber Tan Sri Khalid Awang Osman, Malaysia - An Anthology, Vantage Press, New York, hal. 38-39.

UCAPAN PRESIDEN MIC merangkapMENTERI KERJAYA RAYA, POS DAN TELEKOM, TUN V.T. SAMBANTHAN DI DEWAN RAKYAT PADA 1 JUN 1965.
"Now, in 1955 we won the elections with a great majority. Then we obtained freedom in two years time. During this period, we had to discuss citizenship and various other things. Now what did the Malays do - since we are speaking on racial lines - what did the Malay leadership do? The had 88 percent of the electorate still with them. What did they do with citizenship?If we look around in Asia and East Asia, particularly, you will find that my race the indian race, is not welcomed in Ceylon, is not welcomed in Burma. Look at my brother Chinnese race, it is not welcomed in Thailand, in Vietnam, in Cambodia, in all the other areas. What help do they get for citizenship in all these territories? In Burma, as we know, Indian have been send packing, in Ceylon they refused them citizenship and in Burma it is likewise. I know it, you know it. And yet in Malaya what happened? Here we found that the Malay leadership said, "We shall tkae them unto ourselves as brothers, we shall give them full opportunity to live in this country, we shall give them every opportunity to become citizens." And so, in 1957, for the whole year, we waived language qualifications, and tens of thousand of Indians, Chinnese, Ceylonese and others became citizens...As I said, it has been my great good fortune to have born in this country. Where else can you find a more charitable, a more polite, a more decent race than Malay race? Where else can you get such politically decent treatment for any immigrant race? Where else in the history of the world? I ask you. These are the facts. Who are you to safeguards us? I am 10 percent minority race here. But I am happy here.

"[Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.Dalam jangka masa itu kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh Orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?Jika jita lihat di serata negara Asia dan asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Dam lihat saudara kita kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain.Dan apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka perolehi di semua wilayah tersebut?Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. saya tahu dan anda juga tahu. dan dalam pada itu apa yang sedang berlaku di Malaya?Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, "Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan lehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara."Dan seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain dari Bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."]
- Sumber Tan Sri Khalid Awang Osman, Malaysia - An Anthology, Vantage Press, New York, hal. 60

16 september jelas pembohongan a.k.a Cakap Kosong

Mahathir's come back. Not just a come back.. A savior!

1. Perancangan sidia untuk transfer the govt to Anwar --> gagal
2. Najib akan bertanding No.1 post ---> pasti
3. Lebih 10 org MP PR akan lompat BN bentuk 2/3 ---> pasti

Kami bukan ahli UMNO, kami hanyalah orang Melayu

Kami minta kepada semua supaya pembaca /pengunjung memisahkan kami dengan UMNO sebab kami bukan ahli UMNO pun. Sokongan kami adalah kepada Islam dan Melayu. Apa parti sekalipun, sekiranya Melayu dan Islam dimartabatkan, kami sokong.

Kami terpaksa menolak Anwar Ibrahim kerana beliau cukup berbahaya kepada ummat dunia. Kami akui ada menggunakan perkataan "|XXX|" pada sesetengah posting... namun semuanya menepati hukum "satira politik" dalam berbahasa. Sekiranya saudara menuruti hukum satira politik dalam berbahasa tiadalah menjadi salah. Yang salahnya bila saudara mencarut tanpa halatuju berbahasa.

Kerja-kerja mencarut hanyalah kerja orang-orang yang tiada tamadunnya. Namun jika bersatira tiadalah ianya menjadi salah. Sebagai contohnya, kami menggunakan perkataan "Mr. Liwat", namun secara langsung ianya bukanlah suatu tuduhan (yang membelakangkan Mahkamah) buat Anwar Ibrahim. Ianya ditulis secara satira. Saudara mesti memahami susunan bahasa satira.

Juga saudara perhatikan "exceptional clause" yang kami letakkan pada penyataan yang nampak seperti pertuduhan sembrono, samada secara klausa atau secara konteks.

Beauty is in the eye of beholder. There's a sign on the wall, be he wants to be sure, cause sometimes words have two meanings. Words is in the mind of the reader.

16 September 2008, bila Malaysia diliwat bangsat

Itulah harinya yang akan jadi Hari Ini Dalam Sejarah. "Pilihan rakyat " Malaysia untuk melihat sebuah kerajaan baru ikut jalan belakang. Juga dinamakan Kerajaan Liwat. Ditakhtakan seorang Perdana Menteri Liwat. Siapakah namanya? Namanya Mr. Liwat

Bila artikel ini ditulisi sudah pasti penyokong Kerajaan Liwat akan marah. Marahnya kerana perkataan "liwat" itu. Walapun hakikatnya ianya jelas sebuah kerajaan yang dibina hasil lompat melompat. Rakyat dihinakan. Kenapakah tidak saja sanggup menunggu pilhanraya? Ah! buat apa ikut sokongan rakyat. Hidupkan saja kerajaan atas nama liwat.

Mr. Liwat terkenal dengan sikapnya yang suka tikam belakang. Dulu beliau menyertai UMNO, setelah menikam PAS dari belakang. Kemudian menikam Tun Ghaffar dari belakang kerna nak jadi TPM. Kemudian tikam Dr. M dari belakang pula. Dialah Brutus moden.

Penyokong Kerajaan Tikam Belakang pasti gembira. Kerajaan ini akan menaik tarafkan agama Kristian, Hindu dan Budhha sebagai agama rasmi. Hapuskan DEB. Buang Artikel 152 & 153. Semua ini adalah kerana kesamarataan untuk semua. Dan yang paling penting, istilah bumiputera dilupuskan.

Kiblatkan negara kepada USA. Taat kepada Israel. Ini mesti. Dan murtadkan org Islam. banyakkan disko dan pub. Enjoy sepuas-puasnya. Minum arak sana-sini.

Dera semua Melayu. Pecahkan Melayu jadi suku-suku Jawa, Banjar, Kelantan, Petani, Mendeleng, Rawa, Baweyan, Minagkabau, Sunda dan Kerinchi.

Akhir sekali, amalkan sistem liberal mutlak. Malaysia pasti berjaya.

Khamis, 11 September 2008

Abg Tuah said to Peon Pencen - only truth prevails!

Salam En Peon Pencen,

Pencen kerajaan ada kasi naik ka??

Begini En Peon, kita semuanya bukan berasal dari dunia ni, termasuk Nabi Allah Adam, baginda pun pendatang. Kita semua menumpang sahaja, betulkan.

Beginilah En. Peon, En. Peon kata orang Asli adalah penduduk asal, pada pandangan saya itu kurang tepat. Orang Asli bukan terjun dari langit atau keluar dari akar pokok menjelma di Tanah Melayu. Mereka juga sebenarnya pendatang terawal,nenek moyang mereka dikenali sebagai Melayu Deutro dan Melayu Proto datang ke Tanah Melayu melalui dua gelombang. Yang awal Deutro dan terkemudian Melayu Proto.

Maka begitu juga kaum Melayu Keturunan Polinesia, adalah diantara pendatang terawal lebih kurang 2000- 3000tahun dahulu, cuma lewat sedikit dari orang Asli.

Melayu keturunan Polinesia ni datang, membuat penempatan dan seterusnya memajukan tanah ini sehingga menjadi Kerajaan,dan seterusnya memerintah.

Manakala orang Asli pula yang datang lebih awal sedikit dari Melayu, mereka ni hanya membuat penempatan di hutan-hutan, dan tidak pula memajukan dan membangunkan kerajaan dan pemerintah.

Maka 2000 hingga 3000 tahun dahulu Melayu telah membuat penempatan dan Kerajaan di Tanah Melayu ini maka tidak berhak lagikah Melayu diikhtiraf sebagai penduduk terawal dan orang Asli pula sebagai penduduk peribumi.Maka tidak berhak lagikah bangsa Melayu ini di beri taraf BUMIPUTRA. Awak pergi kata pada orang Negara India dan China yang telah menghuni India dan China selama 3000 tahun mereka tu pendatang!!!

Awak tahu berapa lamakah 2000 hingga 3000 tahun tu. Awak biasa menonton cerita TROY tak, ha, semasa keujudan TROY, Bangsa Melayu telah mula membuat penempatan, dan belayar sehingga ke Aust dan Madagaska. Awak tahu tak ketika 500bc - 100 bc, Melayu telah menjadi pelayar yang hebat dan baik.

Awak tahu atau tidak ribuan tahun dahulu telah ujud kerajaan Melayu yang hebat, lengkap dengan pelabuhan dan kota-kota. Awak kaji kota Pan-Pan, Tambralinga, langkasuka, Phe-Heng, Chi-Lan-tan. Mereka ini telah pun berdagang dengan bangsa Arab dan India ketika itu.

Memang benar itu Kerajaan pengaruh HINDU, tapi mereka bukan berketurunan orang India, mereka beragama hindu, tetapi sebenarnya merekalah orang MELAYU!!!,MELAYU!!!,MELAYU!!!, Haaaa, itulah moyang terawal bangsa Melayu, beragama HINDU.


Malangnya Peon Pencen gagal menjawab dengan baik.... Komen Peon Pencen melalut pula....

sdr 'abgtuah',

tak payah cerita panjang pasal 'sejarah', buang mase anda saja, sakit jari2 menaip pun ada juga.

sekatang 'abgtuah' dan rakan perbetulkan UMNO yg dah jadi 'kucar kacir' ni, baru boleh cerita pasal 'sejarah'.

Kaum cina dan india sudah tinggalkan BN, BN dah jadi mcm rumah kosong. Yg menghuni rumah kosong ini cuma UMNO dan ketua2 kaum cina dan india yg masih ada kepentingan sahaja.

Bagaimana 'abgtuah' boleh memangil balik kaum cina dan india ini masuk kembali kedalam rumah BN?

Begitu juga kepada orang2 melayu yg dah tinggal kan BN dan yg dah memang tidak menyokong BN.

Ini lah MASALAH BESAR yg patut anda tangani. BUKAN MELALAK yg bukan2 hal orang lain.

Dgn mengutuk DSAI siang malam tidak akan memberi kesan apa terhadap nye, DSAI ada penyokong nye yg tersendiri.

Lagi sebut, lagi di kutuk ianye akan bertambah kuat.

Cara rakyat berfikir hari ini jauh berbeza daripada 4 atau 5 puluh tahun dahulu.

Rakyat telah di matang kan oleh perkara2 yg berlaku di sekitar nye selama lebih 50 tahun.

Realiti atau Fantasi : Bukan Kerajaan Pakatan Rakyat Yang Tertubuh tetapi Kerajaan Islam.


Baru sebentar tadi sewaktu berada di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri penulis bersembang dengan rakan-rakan seperjuangan/sejemaah sewaktu menuntut di Kampus. Pelbagai perkara dibincangkan, lama tak bersembang panjang semenjak kejatuhan Kerajaan BN di Perak. Dalam suasana yang penuh keakraban beberapa perkara telah disentuh, bermula mengenang kembali pahit getir dan suka duka sewaktu berjuang di kampus. Bersama-sama terlibat dalam Muktamar dan Tamrin Kepimpinan telah menyedarkan kami bahawa sudah jauh kami terlibat dalam perjuangan ini.

Tetapi dalam perbualan itu satu satu topik yang ingin penulis berkongsi dengan rakan-rakan bloggers samaada realiti atau fantasi kenyataan ini. Salah seorang sahabat membangkitkan kegusaran berhubung konsep kerajaan yang akan ditubuhkan oleh Pakatan Rakyat, kerana realiti menunjukkan seperti berikut:

Barisan Nasional = 140 kerusi

Ahli Parlimen Islam = 89 orang
Ahli Parlimen Bukan Islam = 51 orang



Pakatan Rakyat = 82 kerusi

Ahli Parlimen Islam = 43 orang
Ahli Parlimen Bukan Islam = 39 orang


Yang menjadi isu hangat ketika ini adalah, 30 orang Ahli Parlimen Barisan Nasional yang dikhabarkan akan melompat terdiri daripada ahli parti komponen bukan Islam. Maka sudah pasti jika berlaku peristiwa lompat parti, ratio dalam Kerajaan Pakatan Rakyat adalah seperti berikut:

Pakatan Rakyat = 112 kerusi

Ahli Parlimen Islam = 43 orang (PAS-23)
Ahli Parlimen Bukan Islam = 69 orang (39+30)

Ratio di peratusan adalah seperti berikut:

PAS = 28%
DAP = 34%
PKR = 38%

Memandangkan Ahli Parlimen PKR hanya 20 orang beragama Islam di campur dengan PAS 23 maka hanya 43 kerusi sahaja milik Ahli Parlimen beragama Islam berbanding 69 kerusi milik Ahli Parlimen beragama Bukan Islam. Dengan kelebihan 26 kerusi Ahli Parlimen Bukan Islam menguasai Parlimen Malaysia. Sudah pasti dalam pembahagian jawatan Menteri berpihak kepada mereka. Kementerian yang berkepentingan akan menjadi milik mereka.

Sehubungan dengan itu, menurut sahabat penulis, perkara ini telah dibincangkan dengan hangat (secara sulit) sewaktu Muktamar yang diadakan di Ipoh baru-baru ini. Kepimpinan parti agak gusar melihatkan senario yang akan berlaku, memandangkan sekiranya berlaku peralihan kepimpinan negara ini seumpama Ahli Parlimen Bukan Islam menaiki bahtera mewah yang besar manakala PAS umpama menaiki sampan kecil yang diikat talinya disamping bahtera itu. PAS sudah pasti diberikan Kementerian yang kurang penting. Senario kesukaran ini, jelas sedang melanda PAS Perak. Memandangkan jumlah kerusi yang agak kecil PAS Perak sering dihimpit oleh DAP dalam membuat keputusan.

Sebab itulah menurut rakan penulis, kepimpinan PAS agak berhati-hati dalam isu lompat parti ini. Kerana isu ini sebenarnya mengwujudkan senario menang kalah. Gambaran ini jelas terpancar melalui kenyatan Presiden PAS sendiri YB Tuan Guru Haji Hadi dan yang terbaru kenyataan Datuk Mustafa Ali.

Apalah gunanya berjaya menumbangkan UMNO dalam keadaan kita memenangkan Bukan Islam. Siapakah sebenarnya yang akan memerintah Negara ini? Sebagai contoh DAP Pulau Pinang sendiri tidak melantik Ahli Dewan Negeri PAS sebagai Exco Kerajaan Negeri. Pelbagai peristiwa dan kenyataan DAP jelas mengguris hati kepimpinan dan ahli PAS selama ini.

Sehubungan dengan itu, timbul persoalan samaada Realiti atau Fantasi: Bukan Kerajaan Pakatan Rakyat Yang Tertubuh tetapi Kerajaan Islam. Tarikh penubuhan kerajaan ini sedang dalam perbincangan dan menurut sahabat penulis ia akan berlaku pada tarikh yang amat bermakna buat Orang Islam.


Rabu, 10 September 2008

Yang bahaya adalah semangat kepuakan dan bukannya semangat perkauman

Semangat perkauman adalah baik. Ianya akan menyemai bibit-bibit kasih sayang dan saling teladan meneladani. Ia menyemai semangat juang yang membara dan menyantun budi sesama bangsa.

Yang merosakkan ialah semangat kepuakan. Contohnya, Anwar Ibrahim yang meluap-luapkan kemarahan amarah nafsu para penyokong untuk membenci dan mengejek hina UMNO dan seluruh ahli-ahli UMNO. Anwar mengajar manusia memahazalimkan Mahathir, mengaltantuya Najib, melembekmattidorkan Pak Lah. Kemudian Anwar ajak Melayu yang berjaya kerna DEB untuk berak dan kencing di atas tubuh badan DEB. Anwar bakar api kebencian orang Cina dan HINDRAF kepada kepimpinan Melayu dan kerajaan. Anwar tuduh semua orang rasuah sedangkan dalam masa yang sama dirinya sendiri dirasuahi oleh Wolfowidtz, seekor binatang Ya'juz Ma'juz.

Bukan itu saja, Anwar setuju dengan Irene Fernandez bahawa maksud perkatan Tuhan dan Allah itu sama. Anwar sokong Forum Anti Islam. Anwar semai bibit kebencian Kafirin kepada Islam. Waduh besar sungguh semangat kepuakan ciptaan Anwar ini.

Anwar ajar Ketuanan Rakyat agar rakyat perasan rakyatlah yang Raja. Habis institusi di Raja digelakhinakan oleh Anwar dengan laungan beramai-ramai penuh semangat kepuakan "Ketuanan Rakyat".

Anwar telah terjemahkan kepada dunia bahawa dia adalah Nabi Moden dengan buku perasannya The Asian Renaissance. Buku itu nantinya nak dianggap sebagai Kitab Suci Agama Keadilan Rakyat kunun.

Anwar ingin mengatasi kehebatan Aung San selaku pejuang Demokrasi tulen. Memang itulah "Demokrasi Anwar" atau The Mockery Si Anwar.

Selasa, 9 September 2008

Gua caya sama lu Ahmad! Bakkar Ayuh Bakkar!

boleh rujuk di sini http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2008/09/bila-pm-roti-kosong-mudah-dihelah-cina.html

Sandiwara… Oh…….. Sandiwara….


Baru-baru ini, penulis ada membuka blog sahabat penulis yang dahulunya dikenali sebagai blog Mat Saman Kati. Tetapi kini telah berubah ke perakexpress.com, terdapat komen yang agak panas mengenai senario semasa yang berlaku di Perak.


Komen beliau adalah seperti berikut:

“ Pegawai-pegawai tinggi kerajaan pun ramai yang nak sabotaj PR Perak. Kena perhatikan Pengarah Perhutanan Negeri tu… tok sah kat EXCO, silap-silap MB pun tumbang. Macam mana 16 syarikat diberikan kelulusan untuk membalak? kebanyakannya diberikan kepada syarikat-syarikat yang dipunyai oleh orang Umno.

Agak mengejutkan, dalam kita di peringkat bawahan berbalah sesama sendiri, lain pula yang berlaku diatas. Pendokong Pakatan Rakyat menuduh UMNO makan duit rakyat, rasuah, kronisma dan sebagainya. Tetapi realitinya jika benar dakwaan 16 buah syarikat konsesi menerima balak terdiri dari Syarikat kepunyaan Pendokong UMNO ini jelas menunjukkan seperti ada sesuatu yang tak kena. Adakah pemberian ini suatu pengiktirafan sumbangan UMNO memerintah Negeri Perak selama ini, atau adakah kelulusan ini untuk menutup mulut orang-orang UMNO supaya tidak perlu menentang Pakatan Rakyat, kome bukan kerajaan pun boleh terima balak.... Seperti yang dikomen sebelum ini oleh rakan-rakan bloggers, MB Nizar tak buat keputusan sendiri kerana bukan diktator dan konsep hormat-menghormati yang menjadi amalan Pakatan Rakyat. Jadi benarlah Kerajaan Negeri Perak PR mengiktiraf sumbangan BN memerintah Negeri Perak selama ini. Kalau tidak masakan konsesi balak diluluskan dalam mesyuarat exco yang dipengerusikan oleh MB Nizar dan dianggotai oleh exco Pakatan Rakyat.

Selain itu juga menurut komen beliau:

“ Sejak PR memerintah, ramai kutu-kutu yang dulunya barua-barua Umno, sekarang beralih kepada PR. Masing-masing mengaku kenal MB, kenal EXCO, kenal YB… sapa nak kontrak, nak projek, depa boleh tolong. bukan sorang dua, tapi ramai.
Kerja depa duduk kat kafetaria SUK atau kat Kluang Station Cafe.Kalau dengar sembang, boleh ambil jadi menantu. Roslan Sahat yang kena cekup BPR, dituduh bersama dengan EXCO PKR tu pun kerja macam tu jugak. Dia mengaku, dia adalah Penasihat GLC bagi PKR Perak. Sapa nak buat investment kat Perak, boleh jumpa dia. Janji jolok sikit la. Orang macam ni memang pandai cakap, sampai Usaili pun boleh kena sembelih.

Ada lagi sorang yang aku kenai. Sekejap dia mengaku Pegawai Khas MB. Pi tempat lain, dia kata dia Pegawai Khas Pengarah Penerangan Negeri. Hari tu dia tipu orang PKR kat Kuala, sapa nak beli baju korporat lambang PKR, boleh order kat dia. Duit semua dah ambil, baju masih tak sampai. Kemudian dia pi masuk kampung-kampung, bawa borang dermasiswa Yayasan Perak. Kalau bagi kat dia RM50.00, dia boleh bawa borang tu terus kat MB. Gerenti dapat…..tapi habuk pun tarak.
Tadi aku pergi kat Pusat Khidmat Masyarakat DUN Lubuk Merbau. Ada sorang Mat Arop tu, dah jadi Pembantu Khas Hj. Zainudin, EXCO Perak. Tapi bila nampak aku, dia lari. Pasai dia pernah songlap duit aku RM130.00. Muka dia ni, sebut saja kat Kampong Station, semua orang tau kaki belit. Puih!! Masa kempen, …..aku tak mau nak ungkit lagi la… tapi malaun macam ni boleh jadi Pembantu Khas EXCO…apa dah jadi?
Malaun-malaun macam ni la yang akan menjatuhkan PR diPerak nanti. Pemimpin-pemimpin PR Perak kena tengok dulu orang yang depa ambil. Jangan sebab nak ambil hati orang Umno, hangpa pi kutip semua kutu-kutu ni masuk geng hangpa. Tukang pasang bendera, tukang bentang tikaq masa ceramah dulu, hangpa buat tak tau. Orang yang tolong menaikkan hangpa, hangpa tinggal…hangpa pi ambil geng-geng BN…kononya nak menangi undi depa. Orang ni la yang jatuhkan hangpa balik nanti.
Ada tiga lagi ADUN, yang kalau tak jaga-jaga, akan jadi macam EXCO PKR. Dua dari DAP, satu PKR. Tiga orang ni dah kena marked. Silap langkah, masuk lubang.”

Aku tak mahu komen lebih panjang, tiada bahagian yang diedit, bahan original kalau tak percaya rujuklah blog
http://perakexpress.com / bahagian most commented / Seksyen Kutu-kutu di SUK.

Nampaknyer, jika benar dakwaan kawan aku nie, berat jugalah nampaknyer. Kesian pejuang-pejuang dan pendokong yang bertungkus lumus untuk memenangkan calon. Tetapi akhirnya ada yang menangguk di air yang keroh. Kalau prinsip dijadikan sandaran sudah tentu perkara ini tidak akan berlaku. Mengapa wabak yang didakwa berlaku di dalam Barisan Nasional, berlaku pula dalam Pakatan Rakyat.


Akhirnya yang pasti...... Sandiwara… Oh…….. Sandiwara….

Isnin, 8 September 2008

Ku Li n Dr M... kindly go to sleep jer lah

Zaman mereka sudah berlalu. Mereka juga dulu bertarung sama sendiri sampai UMNO pecah ranah. Skrg nak roll camera balik. Sukahati hangpa lah... Hangpa pun otai lama... Pi lah sakat Pak Lah tu.... Tapi gamaknya hangpa lupa... Pak Lah bukan kecik anak... Dia ada style dia sendiri... Banyak jugak skill... La ni aku dok rasa zaman Pak Lah Najib, biark pi kat depa bedualah... nak buat lagu mana... La ni pun UMNO masih in power lagi... Anwar pun sampai pusing tak tau camna nak tumbangkan Pak Lah yang depa dok hina kata dia ni Si Lembik.

Tapi aku pun kondifen.... Ku Li pasti kena lunyai teruk... Muhyiddin pun boleh bye-bye lah... Lu salah jalan lah bro... Next VP aku rasa satu kot-kot Zahid Hamidi boleh lekat kut... Satu Ali Rustam.... Satu lagi mungkin pukui kat Syed Hamid kot... Tu aku dok rasa jaa....

Bang Sham MT saja.... Dengark cerita nak balik Johor dulu jadi MB.... Pi lah lagu mana pun...