Langkau ke kandungan utama

Dr Muhammad Nur Manuty BOLEH menjadi punca kekalahan Pakatan HARAPAN Perak

RAKYAT PERAK KESAL DENGAN SIKAP SAMBIL LEWA DR MUHAMMAD NUR MANUTY MEMIMPIN PKR PERAK YANG BOLEH MENJADI PUNCA KEKALAHAN PAKATAN HARAPAN DI PERAK

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Baju apakah yang anda suka pakai?

Pastilah anda lebih hebat mengetahui tentang apakah fesyen terkini yang lebih sesuai. Saya juga tahulah seberapa sebanyak tentang pakaian yang menarik untuk dipakai.
Anda sukakan Kurta? Apakah itu Kurta?
Kurta adalah pakaian tradisional yang dipakai di Afghanistan, Bangladesh, India, Pakistan, Nepal, dan Sri Lanka. Kurta adalah pakaian yang longgar yang bagian bawahnya bisa mencapai lutut. Kurta sesuai dipakai oleh jejaka kacak dan gadis manis. 
Kurta biasanya dipakai bersama dengan paijama (kurta-paijama), salwar, churidar, atau dhotis; namun pada masa kini kurta juga akan menjadi segak bergaya bila dipakai bersama seluar jins.
Kurta boleh dipakai dalam kegiatan sehari-hari maupun dalam acara rasmi. Wanita pula akan memakai kurti sebagai blouse, dan boleh saja dipadupadankan dengan seluar jins.
Di bawah ini adalah beberapa jenis-jenis Kurta yang dijual oleh Gaya Eksklusif secara Online. Yang penting Gaya Eksklusif menjualnya dengan harga yang sangat murah berbanding Harga Pasaran.

Kisah Bugis Makassar - Merenung dan mengambil iktibar

Belanda hanya melihat-lihat dan merenung-renung dan seterusnya MENGAMBIL KESEMPATAN di atas pertelagahan ini. Lalu Aru Palaka dimanjakan oleh Belanda. Yahudi Belanda menjadi pengadu domba. Mereka semua anak Bugis Makassar adalah orang-orang laut yang hebat. Jika Belanda nak melawan kesemuanya pastilah Belanda rabak musnah. Akan tetapi, Belanda guna taktikal adu domba.

Akhirnya Hasanuddin terdesak dan terjadilah Perdamaian Bongaya 1667. Raja-raja Bugis dan Makassar ini bukan orang-orang lain. Mereka bertali darah. Demikianlah juga rakyatnya. Kalau yang menyerang itu adalah saudaranya sendiri, suami adiknya, saudara sepupunya dan kadang-kadang anak atau ayahnya. Samalah sengketa kita UMNO, PAS dan PKR hari ini.
Bacalah seterusnya di:
http://kotalima.blogspot.com/2014/01/kisah-bugis-makassar-merenung-dan.html